Projektek
Erasmus+
Mi az Erasmus+?
Az Erasmus+ az európai oktatás, képzés, ifjúságügy és sport támogatására irányuló uniós program.
A program előzetes költségvetése 26,2 milliárd euró. Ez csaknem kétszerese az elődprogram (2014–2020) pénzügyi keretösszegének.
A 2021–2027-es időszakra szóló program kiemelt hangsúlyt fektet a társadalmi befogadásra, a zöld és a digitális átállásra, valamint a fiatalok demokratikus életben való részvételének előmozdítására.
A program támogatja az európai oktatási térségre vonatkozó elképzelésekben, a digitális oktatási cselekvési tervben és az európai készségfejlesztési programban meghatározott prioritásokat és tevékenységeket. A program emellett:
- elősegíti a szociális jogok európai pillérében foglaltak érvényre juttatását,
- végrehajtja az EU 2019–2027-es időszakra szóló ifjúsági stratégiáját,
- fejleszti a sport európai dimenzióját.
Forrás: Erasmus+

Iskolánk Eddigi Erasmus+ programjai és tapasztalatai
Az Erasmus+ program támogatja, hogy a szakképzésben tanuló diákok és a szakképzéssel foglalkozó szakemberek szakmai gyakorlaton vehessenek részt külföldön, s ezáltal Európa-szerte javuljon a szakképzés színvonala. A program elősegíti, hogy a szakképző intézmények együttműködési partnerségeket hozzanak létre más intézményekkel és különböző cégekkel annak érdekében, hogy szoros kapcsolat épüljön ki az oktatás és képzés, illetve a munka világa között.
Itt olyan pillanatokat gyűjtöttünk össze, amelyek az európai tanulmányi időszakok alatt készültek. A képeken diákok és közös élményük jelennek meg, amelyek megmutatják, milyen különleges egy Erasmus+ programban töltött idő.
Ez a galéria az utazásokról, a multikulturális közösségekről és az életre szóló élményről szól.
A Tempus Közalapítvány Kuratóriuma döntése alapján iskolánk támogatást nyert Erasmus+ program megvalósítására.
A pályázat támogatója: Európai Bizottság
Támogatáskezelő: Tempus Közalapítvány
Pályázati kategória: Rövid futamidejű szakképzési mobilitási (KA121-VET)
Pályázati azonosító: 2024-1-HU01-KA121-VET-000207031
Támogatási időszak: 14 napos mobilitás (2025.09.22-10.05.)
A mobilitás megvalósításának helye: Platamonas, Görögország
Elérhetőség: 54/402-250, ill. titkarsag@arany.berettyoujfaluiszc.hu
A mobilitásban részt vevő diákok száma: 30 fő
A mobilitásban résztvevő oktatók száma: 3 fő
A projekt rövid leírása:
Az Erasmus+ program támogatásával 15 Idegen nyelvű ipari és kereskedelmi technikumi 2 sport technikumi és 13 egészségügyi technikumi diákunk két hét szakmai gyakorlaton vesz részt Görögországban. A gyakorlat 2025. szeptember 22-én indul és október 5-ig tart. A program hosszútávú célja külföldi tapasztalatok beépítésével a szakképzés színvonalának javítása. A program elősegíti, hogy szakmai kapcsolatok alakuljanak ki iskolánk és az oktatott szakmáinkhoz közel álló intézmények, cégek között egy hidat képezve a képzés és a munka világa között. A projekt keretében Görögországban szereztek tanulóink szakmai tapasztalatot, amelyet saját gyakorlatukba is be tudnak építeni. Eközben fejlődik az általános és a szakmai angol nyelvtudásuk, amely nagyban növeli elhelyezkedési esélyeiket. A projekt végén Europass bizonyítványt is kapnak. Szabadidejükben kulturális programokon és kirándulásokon vesznek részt.
Tanulói beszámoló
2024-1-HU01-KA121-VET-000207031
2025. május 30 – 2025. augusztus 29.
Görögország
A 2024/2025-ös tanév végén a BSZC Arany János Gimnázium és Technikumból mi ketten: Bocsa Vivien Melinda és Mikula Jázmin hosszú távú mobilitáson voltunk 2025. május 30-tól augusztus 29-ig Görögországban az Erasmus+ program szervezésében, melynek projektszáma: 2024-1-HU01-KA121-VET-000207031.
A három hónapos szakmai gyakorlat során elsősegélynyújtási feladatokat végeztünk egy tengerparti hotel medencéjénél és ennek Beach bárjánál.
Munkánk során számos érdekes esettel, sérüléssel találkoztunk, melynek ellátását ott a helyszínen tanultuk meg görög munkatársainktól. Pozitívum volt számunkra, hogy bizonyos idő elteltével hagytak bennünket önállóan dolgozni, ezáltal a sebkezelés, kötözés, a vízi balesetek megelőzése, ellátása terén sok tapasztalatot szerezhettünk.
Az eltérő kultúra- és szokásrendszer, a különböző nemzetiségű emberekkel való együttműködés rákényszerítettek bennünket arra, hogy munkánk során toleránsak, kreatívak, empatikusak legyünk. Talán ez volt a gyakorlat legértékesebb, legfontosabb hozadéka!
Mindezek mellett a munkavégzésünk alatt, szabadidőnkben, a kulturális programokon folyamatosan angol nyelven kommunikáltunk, így sokat fejlődött nyelvtudásunk.
A szakmai gyakorlaton jól éreztük magunkat, köszönjük a lehetőséget!
GALÉRIA
Erasmus+ PRO



GALÉRIA
Erasmus+ 2025. május tanulói mobilitás



GALÉRIA
Erasmus+ 2025.május akkred tanulói mobilitás



GALÉRIA
Erasmus+ 2024. őszi mobilitás



GALÉRIA
Erasmus+ 2024. májusi mobilitás



GALÉRIA
2023. őszi mobilitás



BESZÁMOLÓ
2024-1-HU01-KA122-VET-000231908
Oktatói mobilitás
2025. augusztus 16-22.
Görögország, Platamonas
2025. augusztus 16. és 22. között 5 oktatónknak nyílt lehetősége szakmai látogatáson részt venni az Erasmus+ program keretében Görögországban. Az Erasmus program által nyújtott lehetőségek, és a mobilitási időszak alatt elvégzendő tevékenységek és a hozzá kapcsolódó feladatok megismerésével kezdődött a képzés, majd meglátogatták a tanulóink szakmai gyakorlatát biztosító munkahelyeket.
Emellett különböző szakmai és kulturális programokon vetek részt, amelyek során mélyebb betekintést nyertek a helyi hagyományokba. Megismerték az olajbogyó sajtolási technikákat egy helyi üzemben, ahol betekintést nyertek a hagyományos és modern eljárásokba is. Egy hegyi kis faluban természetes anyagokból készült mézeket, testápolókat és pálinkákat ismerhettek meg, és megtudhatták, hogyan állítják elő ezeket a termékeket fenntartható módon. Betekintést nyertek az ikonfestészet technikájába, megismerve ennek a művészeti ágnak a történelmét és jelentőségét a helyi kultúrában. Kirándulásokon vettek részt, ahol megismerkedtek a helyi természeti értékekkel, történelmi emlékhelyekkel és a régió hagyományos építészetével.
A program során nemcsak szakmailag gazdagodtak, hanem lehetőségük nyílt nemzetközi kapcsolatok építésére is, valamint a helyi közösségek kultúrájának, értékeinek mélyebb megismerésére.
BESZÁMOLÓ
2024-1-HU01-KA121-VET-000207031
Tanári tréning
2025. augusztus 16-22.
Görögország, Platamonas
2025. augusztus 16. és 22. között 5 oktatónknak nyílt lehetősége tanári tréningen részt venni az Erasmus+ program keretében Görögországban. Az Erasmus program által nyújtott lehetőségek, és a mobilitási időszak alatt elvégzendő tevékenységek és a hozzá kapcsolódó feladatok megismerésével kezdődött a képzés, majd módszertani továbbképzéseken gyarapították pedagógiai eszközeiket. Új, innovatív módszereket ismertek meg, amelyek átültethetőek és hatékonyan alkalmazhatóak hazai körülmények között is. Külön figyelmet fordítottak a digitális eszközök motivációnövelő hatására és a kooperatív technikákra. A gyakorlatban is kipróbált projektpedagógiai ismeretek nagyban hozzá fognak járulni technikumi tanulóink felkészítéséhez a projektvizsgára.
Emellett különböző szakmai és kulturális programokon vetek részt, amelyek során mélyebb betekintést nyertek a helyi hagyományokba. Megismerték az olajbogyó sajtolási technikákat egy helyi üzemben, ahol betekintést nyertek a hagyományos és modern eljárásokba is. Egy hegyi kis faluban természetes anyagokból készült mézeket, testápolókat és pálinkákat ismerhettek meg, és megtudhatták, hogyan állítják elő ezeket a termékeket fenntartható módon. Betekintést nyertek az ikonfestészet technikájába, megismerve ennek a művészeti ágnak a történelmét és jelentőségét a helyi kultúrában. Kirándulásokon vettek részt, ahol megismerkedtek a helyi természeti értékekkel, történelmi emlékhelyekkel és a régió hagyományos építészetével.
A program során nemcsak szakmailag gazdagodtak, hanem lehetőségük nyílt nemzetközi kapcsolatok építésére is, valamint a helyi közösségek kultúrájának, értékeinek mélyebb megismerésére.
Szakmai beszámoló
Projektszám: 2023-1-HU01-KA121-VET-000125008
Job shadowing - Tanári tréning
Görögország, Platamonas
2025. május 8-14.
Résztvevő oktatók száma: 10 fő
A Berettyóújfalui SZC Arany János Gimnázium és Technikum 10 oktatója tanári tréningen vett részt Görögországban az Erasmus+ program keretében. A mobilitás 2025. május 8-tól 14-ig tartott. A szakmai tanulmányút során betekintést nyertek M.E.P.E. Platon School magániskola életébe, pedagógiai munkájába. Ebben a magániskolában a tanulók egyéni tanulási stílusához igazítják a képzést, alkalmazzák az adaptív tanítás módszerét, melynek célja, hogy az egyéni tanulói igényekhez igazodva, személyre szabott tanulási élményt nyújtson. Segít a tanulói különbségek figyelembevételében, folyamatos visszajelzést ad a diáknak, ezáltal differenciálást is lehet alkalmazni. Ezzel a tanítási módszerrel csökkenti lehet a lemorzsolódást, ezáltal a tanulók nem maradnak le, mert saját tempójukban haladhatnak. A tanár időben észreveszi a tanulási nehézségeket. A diákok sikerélményt szereznek, ami motiválja őket a folytatásra. Jobban bevonódnak a tanulási folyamatban. Igazán hasznos volt ennek a módszernek a megismerése, mivel saját iskolákban is vannak lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók, illetve esélyegyenlőséget támogató módszerek, melyek kiegészíthetőek az adaptív tanítás jegyeivel is.
A M.E.P.E. Platon School magániskolában is alkalmazzák a különböző digitális eszközöket, mellyel elősegítik az adaptív tanítást: interaktív tananyagokat, e-learning platformokat (pl. Moodle, Google Classroom), tanulásmenedzsment rendszereket (LMS), oktatási applikációkat (pl. Kahoot, Quizlet, GeoGebra), mesterséges intelligencia alapú tanulástámogatástá (pl. adaptív kvízek, chatbotok). A digitális eszközök segítségével a tanulás érdekesebbé válik: jobban leköti a tanulókat. A digitális térben könnyebb a személyre szabott segítségnyújtás. Az otthoni tanulás támogatása segít, ha a tanulónak hiányzása van. Az adaptív tanítás és a digitális eszközök tudatos, célzott integrációja lehetővé teszi, hogy a tanulók személyes igényeikhez igazodva haladjanak, és így csökkenjen az iskolaelhagyás kockázata.
Szabadidős programként bejárták Old Panteleimonast, az Olimposz-hegy lábánál fekvő gazdag hagyományokkal rendelkező kisfalut. A táj ideális helyszín a túrázók, természetkedvelők és a vallási örökség iránt érdeklődők számára. Az ófalu meglátogatása egy kulturális élmény is, amely hozzájárulhat a tanulási folyamatok gazdagításához is, különösen, ha egy tanulmányi kirándulás vagy egy téma részeként van jelen.
A program során olyan hosszútávon alkalmazható elméleti és gyakorlati tudásra tettek szert az oktatók, melyek elemei hatékonyan beépíthetőek mindennapi gyakorlatukba.
BESZÁMOLÓ
2023-1-HU01-KA121-VET-000125008
Tanári tréning
2024. augusztus 21-26.
Görögország, Platamonas
Iskolánk három oktatója 2024. augusztus 21-26. között tanári tréningen vett részt Görögországban Erasmus+ program keretében. A módszertani továbbképzésen hallottak és kipróbáltak új, innovatív pedagógiai módszereket, amelyek egyrészt a diákok motivációját, másrészt az oktatók hosszútávú elköteleződését hivatott elősegíteni. A korszerű pedagógiai módszerek az iskolai feladatokat közelíteni próbálják a munka világához. Ezek közé tartozik elsősorban a projektpedagógia, a multidiszciplináris megközelítés, az alkotópedagógia vagy a játékosítási stratégiák alkalmazása (gamifikáció). Az élménypedagógia a tanulást szórakoztatóvá, valódi élménnyé teszi. A tanulók ezekkel a módszerekkel jobban leköthetőek és figyelmük fenntartható. A tréning során az oktatók foglalkoztak azzal is, hogyan lehet bevonni a digitális eszközöket a motiváció felkeltésébe és fenntartásába, illetve hogyan használhatóak a digitális eszközök a nemzetközi akadályok leküzdésére. Szabadidős programként a Meteorákhoz látogattak.
BESZÁMOLÓ
2023-1-HU01-KA122-VET-000138261
Oktatói mobilitás
2024. június 22-28.
Görögország, Platamonas
Iskolánk gazdálkodás és menedzsment ágazatban tanuló diákjai 2023 őszén vettek részt 2 hetes szakmai gyakorlaton Görögországban, Platamonas városában, illetve a környező települések (Katerini térségben) gazdálkodással, kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásaiban. 2024. június végén ugyanezen pályázat tanári mobilitás programja keretében ismerkedhettem én is a görög gazdálkodó szervezetek működésének, adórendszerének különböző területeivel.
A tanári mobilitás programnak is hasonló céljai voltak, mint a tanulók esetében, megismerni a görög vállalkozások alapításának és működésének lényegi elemeit, az adórendszer alapvető felépítését, és ezeket összehasonlítani a magyar tapasztalatokkal, kihasználni a szakmai tudás bővítésének és az idegen nyelv használatának lehetőségeit, új oktatási módszertanokat megismerni, illetve feltérképezni a tanulók számára hasznosítható lehetőségeket.
A külföldi gyakorlaton lehetőség volt a szakmai protokollok összehasonlítására, jó gyakorlatok megismerésére, szakmai kapcsolatok kialakítására. A gazdasági szervezetek látogatása során lehetőségem volt az angol nyelv gyakorlására is, ezáltal fejlődött idegen nyelvi készségem is. Az itt szerzett tapasztalatokra, látottakra jól lehet majd építeni saját oktatói, vezetői munkám során, felhasználható tudást, tapasztalatot szereztem a tanulók látókörének szélesítése, motiválása terén.
GALÉRIA
Erasmus+ Oktatói mobilitás 2025. augusztus



GALÉRIA
Erasmus+ Oktatói mobilitás 2025. május



GALÉRIA
Erasmus + Oktatói mobilitás 2024. augusztus



GALÉRIA
Erasmus+ Oktatói mobilitás 2024. június



GALÉRIA
Erasmus+2022 őszi mobilitás



Szakmai beszámoló
Erasmus+ tanári mobilitás
2023. július 1-6.
Panteleimonas, Görögország
Iskolánk egészségügyi ágazatban tanuló diákjai 2022 őszén az Erasmus+ 2022 program 2022-1-HU01-KA122-VET-000078201 azonosítószámú, „Új távlatok felfedezése az EU-ban“ elnevezésű projektjének keretében 2 hetes szakmai gyakorlaton vettek részt Görögországban, Platamonas városában, illetve a környező települések egészségügyi szolgáltatásokat nyújtó intézményeiben. Ugyanennek a projektnek köszönhetően 2023. július 1-6. között rövidtávú szakmai mobilitáson ismerkedhetett az iskola vezetősége is a görög egészségügyi ellátórendszerrel.
A tanári mobilitás programnak hasonló céljai voltak, mint a tanulók esetében, megismerni a görög egészségügyi ellátórendszer viszonyait, összehasonlítani a magyar tapasztalatokkal, kihasználni a szakmai tudás bővítésének és az idegen nyelv használatának lehetőségeit, új oktatási módszertanokat megismerni, illetve feltérképezni a tanulók számára hasznosítható lehetőségeket.
Az egészségügyi és ápolási rendszerek megismerésére kórházban, orvosi rendelőben, magánrendelőben és gyógyszertárban is volt alkalmunk ismerkedni a helyi sajátosságokkal.
A tanári mobilitás során saját szakmai fejlődésünk mellett arra kerestük a választ, hogyan tudnánk elősegíteni a tanulói mobilitás előkészítését, a tanulók felkészítését, hogy a külföldi gyakorlati helyeken széles szakmai tapasztalatra és gyakorlatra tegyenek szert, minél könnyebben ismerjék meg az ottani munkakörnyezetet, a munkafolyamatokat, munkamorált, infrastruktúrát. Ennek egyik eszköze az angol nyelv ismerete, az idegen környezetben hatványozottan fejlődik angol nyelvű kommunikációjuk, szakmai szókincsük. További célunk volt azon lehetőségek felkutatása, amely által fejleszteni tudjuk munkavállalói kompetenciáikat, interkulturális érzékenységüket. Mindezzel célunk megerősíteni pályaválasztásukat, választott szakmájuk iránti elkötelezettségüket, segíteni bennük egy biztos jövőkép kialakulását.
Az utazás során lehetőség volt kulturális programokon is részt venni, turisztikai látványosságokat megtekinteni. Ezáltal fizikálisan is töltődhettünk, kikapcsolódhattunk. A helyi kulturális, építészeti, környezeti, gasztronómiai sajátosságokkal való ismerkedés meghatározó élményeket jelentett számunkra. Jó lehetőséget nyújtott az utazás a társintézményekből jött kollégákkal való ismerkedésre, tapasztalatcserére is.
GALÉRIA
Erasmus+ 2022 Oktatói mobilitás



GALÉRIA
Erasmus+ Disszemináció


