Hírek
2025. márc. 17.
admin
Bázisintézményi bemutató óra
A Tavaszi Pedagógiai Napok keretében Villon költészetéről láthattak bemutató órát az érdeklődők. Az órát Botosné Kis Mária magyar-latin szakos oktató tartotta a 9.C techikumi osztályban.

„Az egyéni fejlesztés mérési rendszer segítségével” módszertani modell gyakorlati alkalmazását mutattuk be bemutató óra formájában, amelyet konzultáció követett. A tanórát Botosné Kis Mária magyar-latin szakos kolléganő tartotta a 9.C technikumi osztályban. Az óra témája Villon költészete volt.
Az óra célja az anyanyelvi, szövegértési kompetencia, az íráskészség fejlesztése, valamint a szókincsbővítés volt. Mindez tananyagba ágyazottan, új ismeretanyag elsajátítása mellett történt.
Munkaformák közül egyéni munka dominált a tanórán. A tanórán 20 tanuló vett részt, mindannyian nagy fegyelemmel dolgoztak.
A bevezető feladat célja az előző órán tanultak rövid felelevenítése volt. A vágáns költészet ismérveit gyűjtötték össze a diákok, amelyet a tanárnő pókháló ábra formájában rendszerezett. Ez a ráhangoló beszélgetés visszajelzést adott, hogy az új fogalmakat sikerült-e megérteni és rögzíteni.
Majd átvezetés után következett az új ismeretanyag feldolgozása. Ehhez egy saját készítésű feladatlapot használtak. A feladatlap egy szövegértési feladattal kezdődött és tartalmazott szókincs-, íráskészség fejlesztését célzó, sőt kreativitást fejlesztő feladatokat is, továbbá nyelvtani fogalmak felismerését, ismétlését szolgáló feladatot is. 10 percet kaptak a tanulók a szöveg elolvasására, közben különböző jelekkel kellett információkat kiemelni. Ez a megoldás amellett, hogy a figyelmüket fejlesztette a diákoknak, szövegfeldolgozási technikát is mutatott nekik. A diákok különböző tempóban olvastak, nem mindenkinek volt elegendő a 10 perc, ez is jelzi, hogy mekkora szükség van a folyamatos fejlesztésre. Az olvasás után következtek a szókinccsel kapcsolatos feladatok nehezedő sorrendben: először az új fogalmakat a magyarázatokkal kellett párosítani, majd a tanulók maguk alkottak meg magyarázatokat. A szöveg tartalmát igaz-hamis, kép és szöveg párosítós és táblázatos feladattal dolgozták fel. Házi feladatként másolási feladatot kaptak. Összefoglalásként az óra utolsó részében egy szórejtvényt oldottak meg a diákok. A Learningapps tankockát használta az oktató az új fogalmak rögzítésére, amit a diákok saját telefonjukon oldhattak meg.
Az óra kiemelkedő előnye az volt, hogy a tananyag feldolgozása során sok készség fejlesztése valósult meg párhuzamosan: szövegértés, szókincs, figyelem, digitális kompetencia, kreativitás, íráskészség (házi feladatban), sőt tanulástechnikai segítséget is kaptak a tanulók.
A programot 9 pedagógus tekintette meg, közülük hatan a saját intézményünkből, hárman pedig Debrecenből. Külön öröm volt számunkra, hogy a Debreceni POK vezetője is ellátogatott hozzánk. A tanóra után következett a konzultáció. A bemutató órát tartó oktató bemutatta, hogy az általa választott feladatok hogyan illeszkedtek a jógyakorlat célkitűzéseihez, a bázisintézményi koordinátor pedig az intézményi mérési rendszer működését és eredményeit foglalta össze prezentáció formájában. Hat résztvevő értékelte a programot; a megelégedettség 5,00 volt.
GALÉRIA
Bázisintézményi bemutató magyar óra



KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Zöld Böjt 10.A osztály
A 10. A osztály 2025. március 20-án a 6. órában megtekintette az OTP Fáy Alapítvány által biztosított Környezetgazdálkodás című e-learning tananyagot.
2025. márc. 20.
admin

Zöld Böjt 10.D osztály
A Zöld Böjt kampány egyik kiemelt témája az energiatakarékosság és a fenntarthatóság. Erről a témáról tanultak a 10.D osztályosok.
2025. márc. 19.
admin

Arany Matiné 8: Kard, ki kard!
Az Arany Matiné 8. foglalkozásán időutazáson vettek részt az általános iskolások. A fegyverbemutatót Tóth András oktató tartotta. Köszönjük!
2025. márc. 13.
admin