Hírek
2025. nov. 26.
admin
Bemutató irodalomóra
Az Őszi Pedagógiai Napok keretében bemutató órát tartottunk a 9.A gimnáziumi osztály emelt magyar csoportjában. A tanórát Kissné Tóth Márta tanárnő tartotta.

„Az egyéni fejlesztés mérési rendszer segítségével” módszertani modell gyakorlati alkalmazását mutattuk be bemutató óra formájában, amelyet rövid konzultáció követett. A tanórát Kissné Tóth Márta magyar nyelv és irodalom szakos kolléganő tartotta a 9.A gimnáziumi osztály emelt magyar csoportjában. Az óra témája a Thébai mondakör volt.
Az óra célja az anyanyelvi, szövegértési kompetencia, a kommunikáció és a szókincs fejlesztése volt. Mindez tananyagba ágyazottan, új ismeretanyag elsajátítása mellett történt.
Munkaformák közül a csoportmunka dominált a tanórán, amelyen a csoportba járó 10 tanulóból heten vettek részt. Mindannyian nagy fegyelemmel és aktivitással dolgoztak.
A bevezetőben az oktató kijelölte az óra célját és indokolta a módszerválasztást reflektálva a csoport bemeneti mérés eredményeire. Az óra utáni reflexiós részben az oktató elmondta, hogy a tanuló készségeit (szövegértés, szókincs, nyelvhelyesség, íráskészség) felmérték és leggyengébbnek csoportszinten a kommunikációval összefüggő szókincs és szövegértés bizonyult. Ebből az okból kifolyólag a tanórát szókincsfejlesztésre és a szövegértés fejlesztésére hegyezte ki.
Bevezetésképpen kiselőadást hallgathattak meg a résztvevők Szophoklészről. Néhány dián keresztül az egyik tanuló az ókori szerző életéről, műveiről beszélt röviden. Ezután az oktató kialakította csoportokat, a diákok ugyan előre be voltak osztva, de a sok hiányzó miatt a csoportok kialakítása újratervezést igényelt, így lett 2 csoport és egy pár. A tanár kiosztotta és elmagyarázta a feladatokat is. A feladatlap saját készítésű volt, amely egy szövegértési feladattal kezdődött és tartalmazott szókincs-, és szövegértés fejlesztését célzó, sőt kreativitást fejlesztő feladatokat is. 15 percet kaptak a tanulók a szöveg feldolgozására és a feladatok megoldására, amely elegendőnek bizonyult. A pár térképes feladatot kapott, tabletet is használhattak. A másik két csoport szinonima szótár segítésével oldhatta meg a feladatokat és képkirakót is készítettek illusztrációként.
Összefoglalásképpen egy önként jelentkező csak képeket és 1-1 feliratot tartalmazó diasor segítségével összefoglalta a thébai mondakörről a tanórát hallottakat. Amikor elakadt, a társa vette át a szót és sikerült a legfontosabb részletekre kitérve átfogó képet nyújtani a tananyagról.
Az óra kiemelkedő előnye az volt, hogy a tananyag feldolgozása során sok készség fejlesztése valósult meg párhuzamosan: szövegértés, szókincs, figyelem, digitális kompetencia, kreativitás és összefüggő kommunikáció.
A programot 8 pedagógus tekintette meg, közülük hárman a saját intézményünkből, öten pedig más intézményből érkeztek (2 fő Hajdúszoboszló, 1 fő Furta, 1 fő Bocskaikert, 1 fő Debrecen). Intézménytípusonként: 4 fő általános iskola, 4 fő középiskola – gimnázium/technikum. Külön öröm volt számunkra, hogy a Debreceni POK munkatársa is ellátogatott hozzánk. A tanóra után következett a konzultáció. A bemutató órát tartó oktató bemutatta, hogy az általa választott feladatok hogyan illeszkedtek a jógyakorlat célkitűzéseihez.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Beszélgetés Bujdosó Imre olimpikonnal
November 20-án a 11-12 évfolyamos Sport- tagozatos fiatalokkal a Zsinagóga Kultúrtérben vettünk részt a Sinka István Városi Könyvtár által szervezett pódiumbeszélgetésen, ahol a vendég Bujdosó Imre olimpiai bajnok, Berettyóújfalu város díszpolgára volt a vendég.
2025. nov. 20.
admin

Arany Matiné: Trükkös Matek
Az általános iskolásoknak szóló tehetséggondozó programunk, az Arany Matiné november 18-án harmadik foglalkozásához érkezett.
2025. nov. 19.
admin

